Uczniowie naszej szkoły obchodzili  Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. Najmłodsi wysłuchali opowieści z serii pt.” Tupcio- Chrupcio ”. Dowiedzieli się niej w jaki sposób należy dbać o zęby. Obecnością zaszczycili nas również bohaterowie książek „Dziennik cwaniaczka” oraz „ Radek Szkaradek”. „Martynka” także pojawiła się na naszym czytaniu. Czwartoklasiści spędzili ten czas z „Mikołajkiem” ,piątoklasiści wspólnie przeczytali lekturę pt.” Chłopcy z placu broni, a szóstoklasiści wysłuchali  "Bajkę o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła" . Młodzież natomiast zagłębiła się w wywiad  z terapeutą Benedyktem Peczko „Wyjechać czy zostać ?" . Po głośnym odczytaniu tekstu licealiści dyskutowali na temat problemu poruszonego w publikacji. Głośne czytanie, to tylko jeden z elementów zachęty to częstszego sięgania po książkę.

Czytaj więcej...

Wielki Maraton Czytelniczy edycja 2017/2018 dla klas IV- VI

Witajcie  amatorzy czytania. Już we wrześniu rozpoczyna się 

IX Edycja Wielkiego Maratonu Czytelniczego   „Czytanie rozwija, czytanie wzbogaca”

W roku szkolnym 2017/2018 proponujemy następujące lektury:

  1. Grażyna Bąkiewicz – „Mówcie mi Bezprym”
  2. Joanna Fabicka – „Rutka”
  3. Zbigniew Nienacki – „Pan Samochodzik i templariusze ”
  4. Zuzanna Orlińska – „Detektywi z Klasztornego Wzgórza”
  5. Antoni F. Ossendowski – „Skarb Wysp Andamańskich”
  6. Andrzej Perepeczko – „Dzika Mrówka i tajemnice gdańskiego wybrzeża”
  7. Marcin Szczygielski – „Arka Czasu czyli wielka ucieczka Rafała od teraz przez wtedy do teraz i wstecz „
  8. Elżbieta Zubrzycka – „Nie poddawaj się”

Lektura na wrzesień: „Mówicie mi Bezprym”

Przebieg konkursu:

Na początku każdego miesiąca ( od września do maja ) nauczyciel informuje uczniów biorących udział w maratonie, jaką książkę (spoza listy lektur obowiązkowych) należy przeczytać.

Pod koniec miesiąca uczniowie piszą test konkursowy (składający się z 10 zadań zamkniętych jednokrotnego wyboru i 10 zadań otwartych) sprawdzający znajomość i zrozumienie lektury.

Za test można otrzymać maksymalnie 20 punktów. Suma możliwa do uzyskania w maratonie – 180 punktów.

Uwaga:

Do maratonu można dołączyć na każdym etapie. Zgłoszenia należy składać u p. Agaty Przyszlak

 

Wielki Maraton Czytelniczy edycja 2017/2018

Witajcie Najmłodsi uczestnicy czytania, już we wrześniu rozpoczyna się VI edycja Wielkiego Maratonu Czytelniczego   „Spotkacie nowych przyjaciół”

Wszystkich miłośników literatury współczesnej  zachęcamy do czytania.

Spis lektur

  1. Wojciech Kołyszko -  "Smok Lubomił i tajemnice złości" (inny tytuł tej książki: Złość i smok Lubomił)
  2. Barbara Kosmowska -" Niezłe ziółko"
  3. Megan McDonald - "Hania Humorek"
  4. Renata Piątkowska - "Hebanowe serce"
  5. Care Santos - "Sprzedam mamę"
  6. Agnieszka Stelmaszyk - "Zbawcy książek"
  7. Martin Widmark, Christina Alvner - "Nelly Rapp i białe damy"
  8. Elżbieta Zubrzycka -" Filip, Pusia i nowy przyjaciel"

Lektura na wrzesień:

Martin Widmark, Christina Alvner – “Nelly Rapp i białe damy”

 

Przebieg konkursu:

Na początku każdego miesiąca ( od września do maja ) nauczyciel informuje uczniów biorących udział w maratonie, jaką książkę (spoza listy lektur obowiązkowych) należy przeczytać.

Pod koniec miesiąca uczniowie piszą test konkursowy (składający się z 10 zadań zamkniętych jednokrotnego wyboru i 10 zadań otwartych) sprawdzający znajomość i zrozumienie lektury.

Za test można otrzymać maksymalnie 20 punktów. Suma możliwa do uzyskania w maratonie – 180 punktów.

Uwaga:

Do maratonu można dołączyć na każdym etapie. Zgłoszenia należy składać u p. Agaty Przyszlak

 

Biblioteka szkolna zorganizowała konkurs, pt: "Czytamy i polecamy " dla gimnazjalistów i licealistów, którego celem było napisanie recenzji ulubionej książki wypożyczonej z naszej biblioteki oraz zachęcenie innych do jej przeczytania.

Czytaj więcej...

01.06.2017 o godz. 10.00 uczniowie Szkoły Podstawowej Sportowej, Gimnazjum Sportowego oraz Liceum Ogólnokształcącego Sportowego w Człuchowie włączyli się do ogólnopolskiej akcji masowego czytania pt. „ Jak nie czytam, jak czytam". Głównym celem akcji było z jednej strony ustanowienie jednym momencie rekordu czytania, zaś z drugiej zainicjowanie wśród uczniów mody na czytanie.

Czytaj więcej...