Trzeci temat przy poznawaniu metody Czochralskiego brzmiał : Rozwój mikroprocesorów. Od kalkulatora do konsoli. Po tych zajęciach uczniowie dowiedzieli się czym jest mikroprocesor i że znajduje się właściwie w każdym urządzeniu potrzebnym nam do codziennego życia, np. laptop, kalkulator, telewizor, tablet, smartfon, samochód, konsola, czytnik e-book. Sprawdzaliśmy jaką moc obliczeniową mają poszczególne urządzenia i odkryliśmy, że: Dziś jedno wyszukiwanie w wyszukiwarce Google wymaga więcej mocy obliczeniowej niż cały program kosmiczny Apollo! Dzisiejsze smartfony dysponują wielokrotnie większą mocą niż pierwsze superkomputery. Aby uzyskać moc obliczeniową komputera pokładowego Apollo, który wyniósł ludzi na księżyc wystarczy połączyć ze sobą… dwie konsole Nintendo Entertainment Systems z 1985 roku!
Przeprowadziliśmy burzliwą dyskusję o tym, że: procesory są coraz szybsze, a elektronika wciąż się rozwija. Podczas rozmowy postawiliśmy sobie kilka ważnych pytań oraz chętnie udzieliliśmy na nie odpowiedzi: Jak będzie wyglądał świat za 100 lat? Co by było, gdyby Metoda Czochralskiego nie powstała? Jak wyglądałoby nasze życie bez procesorów? Do czego najczęściej wykorzystujemy komputery/smartfony/tablety? Po zajęciach uczniowie doszli do wniosku, że ciężko byłoby im żyć dzisiaj bez wszystkich dogodności jakie otrzymujemy dzięki elektronice i właściwie nie wyobrażają sobie dzisiejszego świata bez urządzeń elektronicznych.