Otulmy się dobrem i spokojem

 

Przed nami święta Bożego Narodzenia, czas niezwykły lecz jednocześnie dla wielu bardzo stresujący. Aby więc był to on przyjemny, rodzinny i pełen spokoju, proponujemy Wam Rodzinny Relaks. To propozycja wspólnego spędzanie czasu, która jednocześnie przyniesie Wam spokój i zredukuje stres.

Co tydzień będziemy publikować kilka zadań/propozycji, które możecie wspólnie wykonać. Śledźcie nasz profil na FB, stronę szkoły (zakładka “Psycholog, pedagog) lub gazetkę przy gabinecie 21 (tam znajdziecie także gotowe materiały, które możecie zabrać ze sobą do domu).

Nasze propozycje są całkowicie dobrowolne, wybierzcie te, które najbardziej Wam pasują. Jeśli chcecie, możecie wysłać nam zdjęcia z Waszego wspólnego Rodzinnego Relaksu na adres psycholog.pedagog.zss@gmail.com .

Miłej zabawy, niech te święta będą pełne dobra i spokoju!

 

TYDZIEŃ 1

1. Pokolorujcie świąteczną mandalę. Mandale do pobrania.
2. Posłuchajcie bajki  i porozmawiajcie o niej. Możecie skorzystać z karty pracy.
3. Znajdźcie chwilę na rodzinny spacer.

TYDZIEŃ 2

1. Przygotujcie pyszny zimowy deser, np. według tego przepisu:

“Szarlotka w pucharkach” (składniki na 4 małe porcje)

  • 150 ml mocno schłodzonej śmietanki 30%/36%
  • 1 paczka herbatników Herbatniki np. korzennych
  • 2 duże jabłka pokrojone w kostkę
  • 4 cukierki  “krówka”
  • 1 łyżka uprażonych płatków migdałów

Na suchej patelni podprażyć płatki migdałów – przesypać do miseczki do schłodzenia. Na tej samej patelni rozkruszyć i rozpuścić cukierki. Gdy będą płynne wrzucić pokrojone w kostkę jabłka i dokładnie wszystko wymieszać. Herbatniki rozdrobnić na piasek. Śmietankę ubić na sztywno. Przygotować słoiczki/pucharki i układać warstwami: piasek herbatnikowy –> jabłka w karmelu –> bita śmietana –> piasek herbatnikowy –> jabłka w karmelu –> płatki migdałowe. Schłodzić przed podaniem min. 1h.

2. Zaśpiewajcie i zatańczcie do piosenki „O święty Mikołaju, przynosisz dobro nam”

3. Zróbcie sobie świąteczną sesję fotograficzną lub rodzinne selfie 😉

4. Stwórzcie świąteczną listę książkowych przebojów, zróbcie zdjęcie. Może kogoś zainspirują Wasze ulubione tytuły…

5.„Uśmiechnij się” Wybierzcie dzień, w którym będziecie uśmiechać się do wszystkich od samego rana, bez powodu i sprawdźcie reakcje innych ☺️ a na koniec dnia zbierzcie się z rodziną przy zimowej herbatce i usiądźcie w ulubionym miejscu. Zadajcie sobie pytanie – co miłego się dziś zdarzyło? Poszukajcie powodu do uśmiechu ☺️ Nawet ten sztuczny powoduje uwalnianie się hormonów szczęścia.

 

TYDZIEŃ 3

1.Przygotujcie świąteczną kartkę z życzeniami dla pacjentów hospicjum (możecie zrobić ją własnoręcznie lub kupić i wypisać). Kartki przynieście nam do piątku 17 grudnia.
2. Przeczytajcie bajkę o Aniołku i bożonarodzeniowej Gwiazdce. Namalujcie Aniołka i Gwiazdkę, o których była mowa w bajce.
3. Przygotujcie słodką niespodziankę dla kogoś z Twojego otoczenia (batonik, czekolada, lizak, pierniczki), coś, co wywoła uśmiech na twarzy drugiej osoby
4. Nauczcie się mówić “Wesołych świąt” w kilku językach. Chętnie zobaczymy Wasze nagrania 🙂

 

 

 

Lecimy z pomocą 😉

Drogi Rodzicu!

Bycie rodzicem to jedna z najpiękniejszych ról w życiu. Jednak jest to rola bardzo wymagająca – Twojej uważności, cierpliwości i Twojego wsparcia… Jeśli choć raz postawiłeś sobie pytanie “Co jeszcze mogę zrobić, by wesprzeć moje dziecko?” lub zdarzają Ci się czasem sytuacje kryzysowe w rodzicielstwie – jesteś w dobrym miejscu 🙂 Poniżej zebrałyśmy dla Ciebie kilka informacji oraz propozycje literatury, które wesprą Cię jako rodzica. Wymienione poniżej książki pomogą Ci zadbać o Twoje potrzeby, o potrzeby Twojego dziecka oraz o Waszą relację – tak by opierała się ona na bliskości, miłości, zrozumieniu, wsparciu oraz wzajemnym szacunku. Krótko mówiąc “by Tobie i Twojemu dziecku żyło się lepiej” 🙂

Książki dla rodziców dzieci z młodszych klas

Książki dla rodziców nastolatka

Jak wspierać dzieci i młodzież w czasie pandemii

Jak-pomóc-dziecku-w-zdalnym-nauczaniu – poradnik dla rodziców

Zapraszamy do udziału w szkoleniach dla rodziców w zakresie zdrowia psychicznego:

http://szkolenia.myslepozytywnie.pl/ – tu wchodzimy w zakładkę SZKOLENIA DLA RODZICÓW, a tam m.in.:
1.Problemy psychiczne i zagrożenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży
2.Podstawy wiedzy o zdrowiu psychicznym dla rodziców
3.Kształtowanie “szczęśliwego” mózgu dzieci i młodzieży
4.Czas wolny daje siłę do działania
5.Sposoby na wspieranie dziecka w sytuacji stresu szkolnego oraz konfliktu w grupie rówieśniczej

Plan pracy na czas kształcenia na odległość