Zakończenie VIII etapu konkursu “Być jak Ignacy”

Zakończyliśmy VIII etap VI edycji programu edukacyjnego  “Być jak Ignacy”. Powoli program ten dobiega końca. Przed nami najtrudniejsze zadanie, czyli praca końcowa, za którą nasze koło naukowe Młodzi Poszukiwacze Przygód może otrzymać najwięcej punktów  i  być może wygrać tą edycję. Przez cały rok szkolny dzielnie realizowaliśmy  wszystkie etapy. Wykonaliśmy przy tym obowiązkowe zadania na podstawie otrzymanych scenariuszy zajęć:

  • Polarne odkrycia – Poznaliśmy Polaka – Henryka Arctowskiego, związanego z badaniami polarnymi szczególnie na Antarktyce. Samodzielnie wykonaliśmy kompas 🔎
  • Podniebne osiągnięcia – Poznaliśmy historię  lotnictwa oraz  prawdziwego pioniera związanego  z lotnictwem – Adama Ostaszewskiego, po czym zbudowaliśmy model samolotu 🧐
  • Zagadkowy mózg – dowiedzieliśmy  się jak dbać o mózg, by był sprawny i by lepiej zapamiętywał informacje. Wysłuchaliśmy wykładu dr hab. Eweliny Knapskiej, która opowiedziała o swojej pracy    w Laboratorium. Za wykonaną  Mapę myśli  otrzymaliśmy nagrodę publiczności 🧠
  • Nieodkryta przyroda – Wykonaliśmy Album Bioróżnorodności i poznaliśmy kolejną wyjątkową postać – fotografa                        i przyrodnika dr Łukasza Bożyckiego 👀
  • Wielkie maszyny – Poznaliśmy polskiego innowatora budownictwa Kazimierza Stanisława Gzowskiego( budowniczego mostów, dróg, linii kolejowych i portów na terenie Kanady)oraz zasady działania maszyn prostych i ich zastosowanie w życiu codziennym. Na podsumowanie etapu wykonaliśmy sami maszynę prostą – studnię
  • Przemijający czas – W tym etapie  poznaliśmy dr Miłosza Giersza, który od 20 lat prowadzi wykopaliska archeologiczne     w Peru. Na zakończenie  wykonaliśmy  dinozaury z masy solnej 🦖
  • Kosmiczna przygoda- Zgłębialiśmy tajniki wiedzy o kosmosie i układzie słonecznym. Za wykonane zadanie projektowe – Makiety Układu Słonecznego otrzymaliśmy kolejną nagrodę publiczności 🔭
  • Energetyczne wynalazki- W ostatnim dziale poznaliśmy Ignacego Łukasiewicza oraz ewolucję światła. Dowiedzieliśmy się, jak powstaje ropa naftowa i  przeprowadzaliśmy eksperymenty z wykorzystaniem światła.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         “Być jak Ignacy” to bardzo wartościowy program edukacyjny. Dzięki kreatywnemu podejściu do nauki pozwala dzieciom w łatwy i przyjemny sposób zrozumieć otaczający świat. Taki sposób edukacji znacznie bardziej trafia do dzieci i rozbudza ich ciekawość. Dla nas był to mile spędzony czas. Już czekamy na kolejne edycje programu. Do zobaczenia.